Een trieste wandeling en een zoet ontbijtje - Reisverslag uit Malang, Indonesië van AntonPeterTravelTeam - WaarBenJij.nu Een trieste wandeling en een zoet ontbijtje - Reisverslag uit Malang, Indonesië van AntonPeterTravelTeam - WaarBenJij.nu

Een trieste wandeling en een zoet ontbijtje

Door: Travel Team

31 Oktober 2012 | Indonesië, Malang

Het is avond in Malang. Op zoek naar een koude Bintang lopen we door de stad. Een bar vinden valt niet mee in dit moslimbolwerk. Druk pratend lopen we ongemerkt een wat slechtere buurt in. Op de stoep liggen honderden zwervers te slapen; oud, jong, met baby’s en soms vreselijk gehandicapt. We kunnen het bijna niet aanzien. We realiseren ons dat ons probleem bestaat uit het vinden van een koud biertje en hun probleem bestaat uit het vinden van een goede slaapplaats.....
‘s-Morgens om zeven uur gaan we ontbijten. “Wat wilt u eten?”, Vraagt de ober in het “depot”. “Nou, wij hebben eigenlijk wel trek in een broodje oude kaas, een toast met een vers halfzacht eitje, een verse jus en een glaasje koude melk.” Het werd dus: rijst nog meer rijst, gebakken vleermuis en een bakje met afgewerkte motorolie. We bestellen thee. “Tea, NO SUGAR!” Er komt thee. We nemen een slok. Mierenzoet…”We said tea, NO SUGAR” Ober:”I’m sorry, one moment!” We nemen weer een slok: nog zoeter??? “We said tea, NO sugar!!!!” Ober: “Yes, you said : NO SUGAR IN TEA, so I put in more sugar!!!!!”We geven het op en drinken de thee waar het lepeltje rechtop instaat maar op. Als de ober weer langsloopt en vraagt: “More sugar?”, zoeken we naar de verborgen camera.

• 31 Oktober 2012 - 16:58

Simone:

Jeetje wat een verhalen allemaal. Wij hier een beetje klagen omdat het 's avonds koud is onder je dekbed!!!
    Geniet wel van alle foto's en verhalen hoor :-)) Ga vooral door :-D Veel plezier en lekker genieten Groetjes Simoon

• 01 November 2012 - 17:09

Rosita:

Ach wat een triest verhaal. Vast moeilijk dat je zo weinig er aan kan doen...
    Dat suiker verhaal is natuurlijk dan weer zo mooi !Dat vergeet je ook nooit meer.
    Op naar het volgende verslag.
    Vind het echt super leuk dat ik jullie zo een beetje mag volgen.!!!

• 02 November 2012 - 11:56

Inderdaad Rosita, deze ervaringen vergeet je nooit meer. Ons "probleem" valt helemaal in het niet bij de uitzichtloze toekomst van deze mensen.