"A room with a view" - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van AntonPeterTravelTeam - WaarBenJij.nu "A room with a view" - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van AntonPeterTravelTeam - WaarBenJij.nu

"A room with a view"

Door: Travel Team

27 Oktober 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Gistermorgen om kwart over zeven met een taxibusje vertrokken uit Pangandaran. Als de videowagen van het televisieprogramma “Wegmisbruikers” achter deze wagen had gereden zou SBS 6 een avondvullend programma kunnen maken. De “chauffeur” haalde links en rechts in, negeerde alle rode verkeerslichten, reed op de tegenliggerbaan zodat de tegenliggers de weg afgedrukt werden en overschreed de maximumsnelheid continue. Na zeventien bijna botsingen zijn we toch ongedeerd in Yogyakarta aangekomen. Daar het gebruikelijke tafereel: Anton past onder het genot van een koud biertje op alle spullen. Peter zoekt met behulp van Lonely Planet en Google Maps een geschikte slaapplaats. Maar helaas….bijna alles vol. Uiteindelijk heeft hij wat gevonden. De hoofdstraat Jalan Malioboro heeft een zijstraat, deze heeft een zijsteeg genaamd Gang II en deze heeft een zijsteegje en daar ligt ons hotel. De kamer heeft niet het uitzicht wat in de folder stond….(zie foto) maar het is er gezellig en schoon. De eigenaar vroeg ons de toegangsdeur te sluiten zodat het ongedierte buiten blijft (zie foto). Vanmorgen naar het paleis van de Sultan (Kraton) Na het bezoek aan dit prachtige monument koers gezet naar de vogeltjesmarkt van Yogyakarta. Wij hebben ons opnieuw verbaasd en geërgerd over de leefomstandigheden van de dieren hier. Nu tickets boeken voor het bezoek aan de Borobudur (boeddhistisch heiligdom) morgen.

• 27 Oktober 2012 - 16:28

Rob:

Wat wil je nog meer ? Uitzicht, verse kip en het prullebakje op de kamer is geleegd

• 27 Oktober 2012 - 16:59

Rosita:

Die foto,s geven wel een goede indruk hoe wisselend alles daar is. heeft Anton nou zijn eigen eten gevangen ? heb nog geen foto gezien van het ongedierte Die komt misschien nog. Ben benieuwd naar het heiligdom Borobudur!!!