Goodmorning Vietnam! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van AntonPeterTravelTeam - WaarBenJij.nu Goodmorning Vietnam! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van AntonPeterTravelTeam - WaarBenJij.nu

Goodmorning Vietnam!

Door: -

05 Oktober 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Donderdag 3 oktober staat Anton al een half uur te wachten in vertrekhal 2 op Schiphol als Peter rustig aan komt lopen. Het inchecken bij de KLM verloopt wat chaotisch. We krijgen drie verschillende adviezen van drie verschillende KLM-érs over onze transfer in Bangkok. Het vliegtuig is 100% gevuld. Geen plaats meer over. Naast ons zit een Brit met een baby op schoot. Anton kijkt hem ietwat angstig aan in verband met de te verwachten geluidsoverlast. De man stelt ons gerust: “This baby never cries….” Op het moment dat de Boeing 777 de startbaan opdraait begint het kleine ding oorverdovend te krijsen. En dat zal de komende 10,5 uur onafgebroken zo blijven…Het is in ieder geval voor de vader geen fijne reis. De grote stoere off shore werker blijft heel rustig en doet zijn uiterste best het meisje te kalmeren. Hij is trouwens niet de enige vader aan boord. Opvallend is het aantal gezinnetjes met zeer recente gezinsuitbreiding, waarvan papa de pensioengerechtigde leeftijd met rasse schreden nadert. Op weg om hun pasgeborene te laten zien aan opa en oma in Bangkok. Het “Ik hou van Holland gevoel” is helemaal compleet als de stewardessen in iets te strakke blauwe uniformen en pursers met het uiterlijk van Gerard Joling de drankjes en de hapjes rondbrengen. In Bangkok verloopt alles soepel. We schrikken wel als we het vliegtuig van Vietnam Airlines zien staan. Het doet denken aan een speelgoedvliegtuigje uit de Vietnamoorlog. We schatten het aantal vlieguren van de piloot in op 3 als het vliegtuigje in hevige turbulentie terecht komt en de purser met zijn koffiekan in het gangpad op de grond gaat zitten. In Ho Chi Minh City alias Saigon pareren wij de taxichauffeurs en stappen in bus 152 op weg naar het Backpackers District. We lopen door het park dat berucht is geworden door het SBS6 televisieprogramma “Opgelicht in het Buitenland”. Anton past op de tassen en Peter zoekt een hotel waar we in ieder geval de eerste nacht kunnen doorbrengen. Enige uren later betrekken we onze hotelkamers. Het “hotel” is gelegen boven een apotheek. Als je binnenkomt loop je tussen de wachtende patiënten door op weg naar het trappenhuis. De klim naar de 4e etage geeft al genoeg lichaamsbeweging voor de hele dag. Maar het heeft ook voordelen. Als je ziek wordt hoef je alleen maar even de trap af voor een pilletje of een zalfje. De temperatuur is zeer aangenaam. Het is licht bewolkt en ongeveer 25 graden. We zijn zo moe dat we deze eerste dag vroeg naar bed gaan.

• 05 Oktober 2013 - 07:32

Hans:

Hoi Anton en Peter,

Al met al een zware eerste dag zo te zien. Ik kijk nu al uit naar de foto's die anton gaat maken,
    take care.

gr hans

• 05 Oktober 2013 - 07:47

Ed En Em:

Hahaha geweldig verhaal weer, leuk omschreven allemaal en herkenbaar! Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen heerlijk wakker worden zo ;-))

• 05 Oktober 2013 - 09:32

Wim De Roos:

Jullie zijn veilig aangekomen. Goed om te horen. Wat een reis, maar als je het zo opschrijft valt het allemaal best mee, blijkbaar. En nu, de avonturen!

• 05 Oktober 2013 - 09:47

Simone:

Goedemorgen uit Hazerswoeloe. Geweldig dat we dit weer mee kunnen lezen :-)) idd met een big smile wakker worden zo hahaha veel plezier daar!!!

• 05 Oktober 2013 - 11:10

Flora:

Tjee wat een reis! Geen wonder dat het even duurde voor we wat lezen. Jullie zijn natuurlijk helemaal gesloopt aangekomen na 10.5 uur gekrijs en als je dat gehad hebt nog in zo'n gammele bak :-( En vier hoog is ook niet alles, dan moeten jullie elke dag een hele hindernis nemen. In Egypte zat ik destijds drie hoog met bijna 50 graden. Bij jullie is het gelukkig niet zo warm. Nou ja het is wel goed voor de conditie! Nog een hele fijne tijd!

• 05 Oktober 2013 - 17:49

Karin:

Het is weer begonnen die mooie verhalen, geweldig
    Ik kan niet wachten op de volgende
    Heel veel plezier
    Groetjes karin

• 05 Oktober 2013 - 18:26

Lies:

Weer een geweldig verhaal xxx

• 05 Oktober 2013 - 22:29

Anita:

Hahaha. Ik rol bijna van de bank.
    Ik hou zo van jullie verhalen. Ik hoop dat jullie onderhand zijn bijgekomen van de reis. Geniet er samen weer van en ik kijk uit naar het volgende verhaal. X